Τετάρτη 26 Μαρτίου 2008

ακαταλαβιστικα

Μου είναι εξαιρετικά δυσνόητη,όλη αυτή η φασαρία,με την ονομασία του όμορου ,από τον βορρά,μικρού κρατιδίου.Μου είναι,περίεργο,να παρακολουθώ γύρω μου ,όλες αυτές τις αέναες (και ως εκ τούτου-κουραστικές) συζητήσεις για το ποιό θα είναι το όνομα των γειτόνων μας.Οψιμοι υπερασπιστές της παράδοσης ,βαθυστόχαστοι μελετητές της ιστορίας μέσα από χολυγουντιανές παραγωγές ,ημιμαθείς δοκησίσοφοι δάσκαλοι και καθηγητάδες του έθνους ,υπερπατριώτες ,υπερορθόδοξοι δημοκράτες ,ξενόφοβοι δημοσιογράφοι ,δημολάτρες δημαγωγοί ,οπαδοί θεωριών συνωμοσίας ,άσχετοι.Ολοι ,πιστεύω ,έχουν ένα μικρό μεριδιο δίκιου ,αναλόγως την οπτική γωνία που βλέπουν τα πράγματα .
Η όλη συζήτηση ,μου θυμίζει ,κάποια ζευγάρια που παντρέυονται με συνοικέσιο (συνήθως) ,και ψάχνουν να δώσουν όνομα στο επερχόμενο νέο μέλος της οικογένειας.Επειδή γνώριζουν ,πόσο δύσκολο είναι να κάνουν δεύτερο παιδί ,στις σημερινές ημέρες ,προσπαθούν να επιβάλλουν την γνώμη τους ,ο ένας σύζυγος στον άλλο."Ας δώσουμε το όνομα του πατερούλη μου"-"Οχι καλέ ,του δικού μου ,που είναι γηραιότερος " ,"ναι αλλά εγώ είδα τον τάδε άγιο στον ύπνο μου" κ.ο.κ..Παρουσιάζονται ,όπως και στο προκείμενο ,διάφοροι επίδοξοι νονοί ,οι οποίοι ποτέ δεν βάζουν το "χέρι στη τσέπη " όταν έρθει η κρίσιμη ώρα της "τελετής".
Το τελευταίο καιρό ,συνηθίζεται και η διπλή ονομασία>."Αννα-Μαρία" ,"Ιωάννα-Γεωργία" κτλ.

"Φιλέλλην" του Κ.Π.Καβάφη
Την χάραξι φρόντισε τελικά να γίνει.
Εκφρασις σοβαρή και μεγαλοπρεπής.Το διάδημα καλλίτερα μάλλον στενό΄
εκείνα τα φαρδιά των Πάρθων δεν μου αρέσουν.
Η επιγραφή ,ως σύνηθες ,ελληνικά`
οχ'υπερβολική ,οχι πομπώδης-
μην τα παρεξηγήσει ο ανθύπατος
που όλο σκαλίζει και μηνά στη Ρώμη-
αλλ' όμως βέβαια τιμητική.
Κάτι πολύ εκλεκτό από το άλλο μέρος`
κανένας δισκοβόλος έφηβος ωραίος.
Προ πάντων σε συστείνω να κυττάξεις
(Σιθάσπη ,προς θεού ,να μην λησμονηθεί)
μετά το Βασιλεύς και το Σωτήρ,
να χαραχθεί με γράμματα κομψά,Φιλέλλην.
Κια τώρα μην με αρχίζεις με τις ευφυολογίες ,
τα"Που οι Ελληνες ?" και "Που τα Ελληνικά"
"πίσω από το Ζάγρο εδώ ,από τα Φράατα πέρα".
Τόσοι και τόσοι βαρβαρότεροι μας άλλοι
αφού το γράφουν θα το γράψουμε κ' εμείς.
Και τέλος μην ξεχνάς που ενίοτε
μας έρχοντ'απότην Συρία σοφισταί,
και στιχοπλόκοι ,και άλλοι ματαιόσπουδοι.
Ωστε ανελλήνιστοι δεν είμεθα ,θαρρώ.

Δώστε στο λαό μας την μόρφωση που του αξιζει ,και την μεγαλοψυχία που απορρέει από τον πολιτισμό του.Βοηθήστε , επιτέλους να ξεφύγουμε από την μικροπρέπεια και την εσωστρέφεια του ραγιαδισμού.
Ετσι ,να είστε σίγουροι οτι θα βρεθεί και όνομα

Δεν υπάρχουν σχόλια: